JULAFTON

Julafton igår var nog en av de mysigaste på länge! När vi kom till Sören, Louise och Daniel hjälptes alla åt att fixa maten. Pappa fixade prinskorven, Louise äggen, Sören revbensspjällen, mormor sillen, mamma jansonsfrestelse, jag och Daniel tocos och Linus avokadon. Vadå tacos undrar ni kanske nu, men jaa jag åt tacos på julafton! Jag resonerar så här att är det fest så ska man äta sånt som man tycker är gott. Å nu råkar det vara så att jag gillar tacos så det fick det bli! :D


Sedan fick det bli dags för julklappsutdelning! Chica var det som var mest på och hade första parkett, hon hade ju redan luktat sig till villka paket som var till henne.




Vi gav blandannat en bollkastare till chica som kommer att bli kul att testa sen när det är lite mindre snö, nu försvinner bara bollarna om man kastar iväg dom.

Jag tycker det är så mysigt att fira jul när man är många, här är jag, mormor och Louise!



Jag fick jättefina paket framför allt från Linus, han hade fixat till det jättebra och jag hade ingen aning om vad han skulle ge mig. Jag fick ett par jättefina höga vinterskor med ludd innuti, supermysiga. Dessutom fick jag en tjocktröja som också var super mysig. Bilder på dem kommer senare när jag använder dom!


Självklart så rimmade vi på nästan alla paket. Linus var den som gjorde dom bästa rimmen men priset i år gick faktiskt till pappa som gjorde det här finurliga, lite annorlunda rimmet till Daniel..


..kan ni komma på vad det är?! Fyndigt var det iallafall!
Mamma och pappa var också glada, framför allt när pappa fick det finaste inslagna paketet! (tyckte jag)



Jag och mina söta kusiner!


Ikväll kommer farmor och mormor o morfar, Andreas och Frida och ska äta middag här hemma.
Hej så länge! Nu måste jag skynda mig o duscha för nu kommer de...gaah brottom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback