Mini-jul i Hallsberg

Den här helgen åkte vi till Linus familj för att fira mini-jul i Hallsberg! Härligt att få fira jul två gånger det här året! Vi åkte så fort jag hade skrivit klart min tenta så jag fick skriva tentan uppklädd för julfirande. Det var lite smått skumt att sitta där fullt påsminkad..:p

När vi kom fram så bjöds det på en härlig julmiddag med typ allt som räckte ända till lunch dagen efter.

mini julmiddag

Därefter så lekte vi leken bra/dålig julklapp. Det blev en väldig hets att slå tärningen för att få byta sin dåliga present till någon bra då tiden började gå ut. Jag lyckades knipa åt mig en socka och en skrap-tia lott. Det bästa med sockan var att Linus tog den andra, så nu har vi ett jättemysigt par sockor! Dock så var skrap-tian en nitlott, ingen vinst!


Morgonen därpå kom självaste tomten på besök och delade ut en massa presenter! Jag har ju varit snäll så jag fick några julklappar jag med! Jag tyckte tomten var väldigt snygg iår, han var lite lik Linus när jag tänker efter. Men såklart hade Linus åkt iväg och handlat mjölk precis när tomten kom så han missade tomten. Dock så passade jag på att krama tomten medan Linus var borta! Det var mysigt så säg inget till Linus ;).

linus som tomte

Det blev en väldigt lyckad helg med mycket godis, choklad, julklappar, mat, husvagn, lilla Moa, snökaos, skratt, kärlek, robinson och vänner!

Så, tack Linus familj för en rolig och trevlig mini-jul! kram puss på er!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Gud vilken fin tröja du har på första bilden Elin! Sötis :)

2010-12-22 @ 17:36:40
URL: http://mmmatilda.blogspot.com
Postat av: Fröken Ström

Tack så mycket Matilda! Den är köpt på Bikbok och är jättemjuk och skön!

2010-12-24 @ 13:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback