Halta Lotta på besök

Inatt vaknade jag av att Linus var uppe och stökade runt i husvagnen vid klockan 3 inatt. Han sa att han frös och försökte få igång värmepannan men jag frös inte ett dugg och tyckte att han var jättejobbig som höll på.
Jag tryckte in öronpropparna och somnade om och vaknade sedan vid 10. mmm skönt med sovmorgon! Linus hade dock inte sovit så bra eftersom han hade frysit hela natten, kanske inte så konstigt då det visade sig att gasolen hade tagit slut under natten. Jag måste ha ett stort fettlager eftersom jag inte märkte av det någonting.
Iallafall så njöt jag av dagen med lite längdskidor! Dock kanske inte de två första kilometerna för Linus stack iväg som ett skott och pappa efter, så då fick jag också haka på. Ingen uppvärmning och pang på, jävlar vad jag fick ont i lungorna. Sen släppte vi och körde 7 km rundan. Det fick räcka för idag.
Sedan hände något konstigt med Chica, hon haltade plötsligt jättemycket på ena framtassen. :( Troligtvis är det bara en stukning, får hoppas att hon blir bättre om några dagar, annars måste vi åka till veterinären. Men nu för några dagar får Halta Lotta vara inne för det mesta.
På kvällen stack jag och grabbarna ut och tolkade med skotern. Linus fick sitt första åk och blev ganska snöig. Jens körde, Daniel satt på bak, och jag satt vänd åt fel håll och filmade Linus. Det var skoj! Vi hade alla pannlampor på i mörkret. Måste lägga upp filmer på tolkningen men det hinner inte jag nu för nu ska jag och Linus se på film inne i husvagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback