Färgpussel

Ibland undrar jag hur KTH tänker när de gör sina kursupplägg. Igår satt jag i skolan i 4 timmar för att lära mig om färger. Två timmars föreläsning som handlade om att färger består av vågor som har olika hastigheter och sedan 2 timmars övning där vi skulle lägga pussel så att olika färgskalor blev rätt. Komigen liksom, detta lärde man ju sig på dagis! Kändes helt värdelös att behöva gå upp klockan 6 bara för att det är obligatoriskt när jag kunde ha varit hemma och pluggat till Mekanik KSen. Men iofs, om det inte hade varit det så hade det nog inte kommit en enda student på föreläsningarna.
Dock så har det varit en tuff vecka med sena nätter och tidiga mornar pga pluggandet till KSen. Shit, vad det är jobbigt att gå upp när ens pojkvän får ligga kvar och sova i 3-4 timmar till varje morgon. Men han är ganska bra ändå för när jag kommer hem och är trött så lagar han maten. För det är väl så det ska vara, mannen vid spisen! Idag bjuds det på egen panerad fisk med spenat och potatis o till efterrätt blir det äppelpaj! Mums! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback