Påsklovs måndag

Då har jag lyckats med att för första gången i mitt liv gå på en dispution. Jag tror att det heter så?! Iallafall det är när man tar sin doktorexamen så ska man hålla ett föredrag om sitt arbete som man har jobbat med i 6 år. Så sitter det en massa forskare och lyssnar som sedan ska opponera med en massa ifrågasättande frågor. För att sedan bestämma om han/hon får godkänt på sitt arbete och får sin examen. Nu var det Jonn Are Mhyren som hade bjudit in Linus och jag fick följa med. Det var väldigt intressat, det handlade om hur han hade utvecklat element på diverse sätt. Väldigt smart, så smart att han hade tagit patent på sin idé! Efter att han var klar och alla forskare hade ställt massa frågor så skulle de diskutera och han klarade sig och som tur var fick Jonn godkänt! Detta firades med att alla gick på en restaurang, Cypern och åt. Jättegott och trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback