SM helg på Gotland

I helgen åkte vi över till Gotland för att springa SM i natt och sprint. Jag var bara anmäld till natten för jag kände att jag inte kunde göra mig rättvis på sprinten, då jag bara har sprungit ett intervallpass sen nyår.
Natten blir lite mer av ett lotteri och det är många som kommer att missa tänkte jag! Så var det också, jag la en 5 minuters bom som jag ångrar men annars är jag nöjd. Det kunde ju inte gå sämre då SM natt tävlingen var årets debut i att springa en nattbana, så jag tycker att det gick över förväntan! :) Banan var 9,5 km och jag blev 47:a i D21 Elit. Nu kan man ju bara stiga i resultattavlan! ;)

Dock mådde min kropp som en rutten banan dagen efter när jag skulle ge mig ut för att jogga. Tur att jag inte hade anmält mig till sprinten tänkte jag. Så resterande dagarna på Gotland gick åt att hejja på klubbkompisarna och andra vänner. Dock så var jag klantig att jag smetade på lite smink på en finne jag hade i pannan i söndags. Just den dagen sken solen utan några moln och ni kan ju tänka hur mitt ansikte såg ut efter att ha suttit på samma ställe i ca 3 timmar mot solen.  Jag hade alltså fått en helt rosa panna med en vit prick 1x1 cm stor i mitten, kanske inte allt för snyggt. :p Så ett tips använd inte smink när man ska vara i solen, det blir inte bra..annars en helt lyckad Gotlandsresa!







Sen åkte vi och tittade på Villavillekulla. Dock så blev det en fail, för de hade staket, stängsel och byggnader runt huset, så det syntes knappt. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback