Påsk i Hallsberg och Tumba

Hallsberg var bra, fint soligt väder, god mat, klädrensning, påskägg, trevligt folk och träning. Tyvärr kunde vi bara vara där i 2 dagar för sedan skulle vi iväg och springa Stigtomta kaveln. Stafetten gick sådär. Det är inte riktigt min grej att springa allt vad man har på ett led i skogen och inte behöva läsa kartan en endaste gång på 4,5 km. Det var rent ut sagt jättetråkigt. Det är ett skämt att damklassen har en rak bana på 4,5 km, dvs ingen gaffling. Det kändes iallfall som att huvudet skulle sprängas av värme och min kropp ville verkligen inte springa så fort som alla sprang. Jag sprang dock inte så fort som alla andra eftersom jag blev ifrånsprungen men min kropp ville inte springa så fort som jag sprang iallafall :p. Det betyder att jag måste börja träna mer intervaller och intensivt!

Sen blev det iallfall påsk på riktigt och jag och Linus hade gjort påskägg åt varandra att leta efter. Det var super kul. Jag fick bland annat göra en linjeorientering, gå efter snöre som aldrig tog slut, stega som på gotland och leta efter grodor innan jag hittade mitt ägg.
Linus därimot var ute och letade efter sitt ägg i 1 h och 20 minuter, då ska det tilläggas att han sprang hela tiden. Jag kanske var lite elak, men den som letar efter nått gott ska leta länge :p





När jag var ute och letade efter mitt ägg hittade jag två grodor som parade sig, det tyckte jag var kul!



När vi letat klart så åkte vi till mormor och morfar för att fira lite till med middag och tårta. Vi blev ett helt gäng med Kerstin, Jenny, Edward, Tomas, Axel, mamma, pappa, chica, Linus och mormor o morfar förståss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback