Förresten...

...så gjorde mamma illa sig när hon skulle tvätta fönster häromdagen. Fönstret var sönder men det såg inte mamma så hon köre in med handen rätt in i glastaggarna som bildade hålet i fönstret. En ganska stor bit av lillfingret skars av och det blödde ganska mycket. Jag var inte med när det hände, men jag skulle lägga om såret på kvällen när jag kom hem vilket var ganska svårt, eftersom gasbindan hon hade fått lindat hade såklart fastnad i såret. Och så menar jag verkligen fastnat. Mamma skrek så fort jag skulle försöka dra bort det och höll på att svimma. Efter att ha hållt handen under rinnande vattnen i kanske 20 minuter så gick det att börja smålirka bort tussen. Det blödde ganska bra, men jag lyckades tillslut klara av att stoppa blödandet och linda om såret, utan att det fastnade i såret. Jag kanske borde bli sjuksköterska jag med :D ? Jag tycker inte det är äckligt med blod å sår så varför inte :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback