Fredagsshopping

Idag hade jag bara skola mellan klockan 08.00-10.00. Så vad passade inte bättre på en fredag än att åka med mamma och shoppa!? Först tog vi en sväng förbi statoil och skulle fylla på luft i däcken. Det gick sådär i början.


Mamma raggade upp någon byggarbetare som fick komma och hjälpa oss att ta av fäljarna. Dom satt stenhårt kan jag lova. Sen såg mamma ut som en smutsgris om händerna när vi åkte vidare till Skärholmen. Men på Apoteket Hjärtat fick vi gratis våtservetter o grejer så att mamma såg ut som riktigt folk igen.


På en av inredningsaffärererna hittade jag en jättefin lampa som skulle passa perfekt hemma hos oss (mamma och pappa) över köksbordet. Faktiskt så tyckte mamma också att den var jättefin. Det händer inte ofta att våra smaker går hand i hand, men just denna lampa gjorde det. Den fanns i både svart, silver, lila och vitt. Vad tycker ni, är den fin? Jag tycker den är helhäftig!



Sen så hittade vi även en fin tavla som skulle passa jättebra i vardagsrummet.



Dock så känns det lite halvkul att köpa en tavla när jag känner att jag lika gärna kunde måla en näst intill lika bra. Faktiskt så var det så att jag gick och tittade på stafli och taveldukar. Det var inte så dyrt som jag trodde att det skulle vara. Stafliet kostade 250 kronor och en stor duk 150. Det får nog bli mitt nästa projekt. Det bästa är att Linus har sagt att när vi köper en egen lägenhet ska jag få göra som jag vill med väggar,tapeter och färger. :D

Härnäst är det badminton och sen ska jag hem till Jenny Lönnkvist för lite häng! De blir nice nu när pojkarna våra är bortresta på annat håll. :)

Kommentarer
Postat av: kungkarro

As schysst lampa! Gillar tavlan också! Skit frächa färger, go for it!

2011-02-18 @ 19:42:16
URL: http://apieceofkarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback