En duva i nöd

Väntandes på pendeltåget hem från skolan, plats centralen, så hade en duva blivit instängd i ett av "husen" som man kan gå in och sätta sig o vänta på tåget. Jag satt och betraktade fågeln i några minuter och funderade på hur jag skulle rädda den, och släppa ut den. Jag ville inte ta i den om den skulle få förs sig att bitas. Sen var det så synd om den då den inte kunde stå på ena sitt ben, det var antingen missformat eller typ avskuret. Den var ju ändå lite skygg så den kom aldrig för nära så att det skulle gå att få tag på den. Sen så helt plötsligt när fågeln var nära dörren så var det en annan godhjärtlig själ som ställde sig upp och höll upp dörren för duvan och den kunde efter lite betraktande smita förbi och bli fri igen. Då blev jag glad, det finns ändå några varma och godhjärtade djurälskare i den här välrden, jag är inte ensam! Hurra för det!

duva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback