Lördag - och ett steg mot ett bättre liv

Nu har jag inte bara lyckats smitta ner Linus utan även pappa. Han tog till och med rekordet igår med 39.2 grader. Jag därimot mår ganska bra, dock blir jag trött jättefort när jag gör någonting. De senaste skoldagarna då jag har kommit hem har jag sovit middag i 2,5 h. skönt!

Idag tog jag första steget till att försöka göra livet lite enklare och må bättre. Det vill säga tagga ner på skolstressen och försöka träna mer. Det funkar inte att kombinera en elitsatsning med 100% studier för att bli civilingenjör. Det har iallafall inte funkar för mig i 1 och ett halv år. Det enda jag är på dagarna är att jag är helt slut och kan varken göra mig rättvis på kurserna eller på träningarna. Jag har idag skickat ett mail till studievägledaren på KTH för att boka ett möte om att sänka på studietakten. Förhoppningsvis går det att ordna så jag slipper att bli återbetalningsskyldig till CSN.
Sedan får vi se om jag kommer att jobba någon dag i veckan eller så istället, kanske på pappas jobb. Det påminner mig att jag måste söka ett sommarjobb också. Du kanske vet någon som behöver en sommarjobbare i sommar? ;)


Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

åh vad söt du är! Jag tycker verkligen om att du har en blogg, för vi är så dåliga på att prata med varandra, men nu kan jag stalka dig ;)

2011-01-28 @ 12:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback