Tjejkväll

På lördagskvällen åkte jag in till stan för att möta upp Annika, Karoline och Johanna. Vi gick först runt i några skoaffärer där både Karoline och Johanna blev nya glada ägare av ett par skor! Sedan gick vi vidare till Östermalmstorg för att leta rätt på fiket Vetekatten (tror jag det hette, iallafall något med katten :p)
Jättemysigt ställe med massa små gångar hit och dit och rum. Semlorna var tyvärr slut men istället blev äppelkaka med maräng och vaniljsås!



När vi hade ätit oss tjocka eller mätta, det beror på hur man ser det, så gick vi vidare och handlade  tacos för att ha en riktig tjejkväll hemma hos Johanna. Såklart inhandlades det ansiktsmaskar också, vad vore en tjejkväll om det inte innehåller skönhetsprodukter!? haha!



Appropå gurkan, först var det bara för att det såg kul ut. Sen så blev det faktiskt riktigt skönt att ha den på då masken började bränna utav bara he*vete på huden och den kalla gurkan kylde. Om man ska gå på brännkänslan så kändes det som att mina porer blev helt rena, dom typ eldades upp av den där masken.
Faktiskt så var det inte jag som kom med idén med tacos den här gången, man jag var inte sen att tycka att det var en bra idé. Det är ju trots allt en av de bästa maträtterna som finns! :)



En väldigt kul kväll!

Dessutom så tog jag tag i mina löften på hemvägen och köpte en Situation Sthlm tidning av en hemlös. Han blev så glad att jag fastnade i hans prat om deras olika tidningar i 7 minuter. Sen fick jag säga åt honoma att sluta prata för nu skulle jag med pendeltåget.



(Jag är jättetrött på bilden)

Kommentarer
Postat av: elin

Gissningsvis Sturekatten, då Vetekatten ligger på kungsgatan. Fika är ju min stora passion!

2011-01-30 @ 15:29:32
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: Fröken Ström

haha, det har du nog helt rätt i att det heter sturekatten och inte vetekatten. Jag kom ihåg att det hette något med katten, så jag sökte på google och fann vetekatten :p Nästa gång ska jag kolla med dig! ;)

2011-01-30 @ 19:55:42
URL: http://frokenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback