Torsdag med en veckas summering.

Nu har jag varit dålig på att blogga den senaste veckan. Jag skyller på att jag har haft fullt upp, vilket jag faktiskt har haft. Förra lördagen och söndagen jobbade på Åhléns café, plan 2. Lördagen 10-18.30, söndagen 11-17.00. Det var ganska kul förrutom en höggravid kvinna som kom in och hade damp för att toaletterna kostade 10 kr och att det var vårt fel fast det inte är vi som bestämmer om toaletterna. Sen var det även en gammal man som kom fram och frågade om det var muslimer som äger stället..och avslutar att det var det sämsta han ätit på. Snurrig gubbe eftersom Fatzer är finskt och synd för dig då, jag tjänar mina pengar ändå tänkte jag :p
Sen ska det tilläggas att mitt sommarjobb inte kommer att var på Åhléns, utan på Martin Olsson. Man tjänar alldeles för dåligt på Åhléns. ;) Jag kommer tillomed tjäna mer än Linus i sommar "tihi":).
Efter jobbet på lördagen så åkte jag hem till Louise för lite inflyttningsfest. Louise och Jens hade gjort världens finaste muffins!


Sen hade jag jätteont i mina fingrar under helgen då jag klantade mig på förra svetslabben i skolan och brände sönder fingertopparna på ena handen. Nu sisodär en vecka senare kan jag iallfall hålla i en penna utan att det gör ont, hurra! :)




Under den här veckan har jag gjort en till labb. Vi skulle gjuta ett glas i tenn. Gjutningsmetoden var sandgjutning, riktigt roligt men oj vad jobbigt det var att packa sanden med händerna. Hårt och kompakt skulle det vara, tog ca en timma att slå på sanden innan den blev bra :p



Sen har jag även tränat på bra hittils i veckan. Långpass i måndags på den nya kartan som 10-mila gick på, lidingös träning på tisdagen med snabba slingor med prolog och jaktstart, vila onsdag, idag kontrollplock vid Hellas klubbstuga. Träningen har faktiskt gått riktigt bra nu i några veckor, det är kul! Snart är det Jukola, det är mitt närmaste mål.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback