Lördag och alla helgons helg

I går blev det en och en halv timmes badminton. Det var jättekul, men det är det iofs alltid! Min familj spelar alltid badminton på fredagar och jag kan inte komma på något bättre sätt att inleda en fredagskväll på. Det har jag gjort sen jag kunde gå så fredags badminton är heligt för mig.

Idag, lördag, inledde dagen med backintervaller. Jag fick med mig Linus och pappa och åkte iväg till Tullinge. Där dök med glädje Karro upp och vi blev totalt 6 stycken som sprang iväg. Det började med 10 stycken backintervaller i grusgropen, sedan en lång backe som tog 4 min och 30 sekunder att springa från botten till toppen. Jättejobbigt! Sedan avslutades passet med den brantaste backen någonsin och sprang 10 sek, vila 10, 9 stycken. Så totalt blev det 20 backintervaller. Vi var ute i 1 h och 15 min, jobbigt men kul!

På eftermiddagen åkte vi iväg till Emil och Sofia för lite fika och mys. Chica fick föjla med och lukta in sig i deras nya jättefina lägenhet. Jag längtar lite till Sofia och Emil får sin lilla bebis. Det är bara 3 dagar kvar till beräknad tid. Jisses, vad tiden går fort!

När vi sen kom hem blev det stormiddag med Andreas föräldrar och mormor och morfar. Trerätters med Tjälknöl. Mums!



Imorgon ska jag jobba på Martin medan pappa och Linus ska vara på tipspromenaden.
Glad alla helgon dag mina läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback