Portugal O-meeting

Äntligen är vi i Portugal! Resan ner gick bra men vi körde lite vilse när vi skulle till Hotellet så vi kom fram kl 1 på natten (02.00 svensk tid) så jag har varit rätt trött idag. Fastän den sena ankomsten så gick de två "tävlingarna" bra ändå. 9 km långdistans på förmiddagen och 3,5 km nattsprint på kvällen. Jag tog det rätt lungt på långdistansen så att jag skulle orka köra sprinten sen också.
Känns ingen i hälen hittils efter två pass. Skönt! Det var lite ovant den första delen av banan med tekniken, har inte kört seriös teknik sen i höstas, men sedan böjade det flyta på. Perfekt med ett teknikläger såhär när det är massa snö i Sverige. Jag sprang i nylåntröja och sommartights vilket nästan var lite för varmt. Solen skiner utan ett enda moln, så det var ca 17 grader ute. Dock blir det ganska kallt på kvällen så på nattsprinten körde jag istället i vintertights och supertröja :p Sprinten var jättekul att springa. Bara massor av små gränder huller om buller. Det var väldigt lätt att missa vilket jag gjorde lite också. Se kartorna längre ner.
Imorgon ska jag försöka hitta ett ställe som det är lä på och lägga mig och sola lite, kan ju inte komma hem som en blekfis. :)
Det mest fantastiska är att jag har hittat laktosfri yoghurt i den stora matbutiken så nu kan jag äta frukost också!! Total träningstid dag ett blev 2 h och 30 min, rätt okej förstadag.
Jag och Linus fick bo tillsammans, jätteskönt tycker jag. Såhär ser vår fantastiska utsikt ut från Hotellet och vårt rum som vi redan har lyckats ströka ner efter en dag.
Här är de två kartorna från idag, tog kort med mobilen så kvalitén är inte den bästa. Har ju ingen scanner här nere direkt :p
Nu ska jag duscha och sova för att orka de två passen i morgon. Ser fram emot måndagens tävling sen, då är det world ranking, skojsiskoj. :D

Kommentarer
Postat av: helena

...Jag lär ju behöva pressa solarium här hemma om jag ska passa in på klubbträningarna sen juuue ;) Tiihi. Vilka härliga kartor och najs med värme! Hoppas ni får det fortsatt kanon och träna(tävla) SMART. Kram från ett snö-blandat-regn-Sverige ;)

2012-02-18 @ 23:56:42
URL: http://nenapena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback