Bebisvakt

Fredag idag och jag har ingen skola så idag tog jag mig en liten sovmorgon. Det var skönt. Ska snart iväg till Polarbutiken och byta ut mitt armband till min klocka som har gått sönder och ikväll ska jag träffa tjejerna från OLGY på någon restaurang inne i stan. Det ska bli kul att se dem igen för det var sjukt länge sen alla vi 5 tjejer var tillsammans sist. Restaurang besöket kommer nog ta ett tag, vi har en del att snacka ifatt från ca 2 år?
I tisdags sprang jag för första gången efter skadan. Banintervaller inne i Bosöhallen. Det gick väldigt bra, jag fick inte ont någonstans så jag är överlycklig. Dock så måste jag fortsätta med den alternativa träningen i några veckor till och lägga in löppass allteftersom men det där behöver jag inte planera själv utan det gör Thomas åt mig. Så sjukt skönt att slippa planera sin träning själv utan bara göra det som står att jag ska göra. :)
I onsdags var en jätterolig men lite nervös dag. Jag och Linus skulle få sitta barnvakt åt lilla Theodor för första gången på kvällen. Theodor är ca 2 månader nu. Han var så sjukt söt när han kom i sin lilla björndräkt i babystolen.
Som tur var så hade Sofia visat mig hur jag skulle göra om vi skulle behöva byta blöja på honom i tisdags innan träningen. Det visade sig att jag skulle ha nytta av mina nya kunskaper senare på kvällen. Det gick jättebra de första två timmarna, Theodor var glad och skrattade mycket..
..men sedan så blev han lite ledsen så då försökte vi med allt, bära med händerna under magen, plingleksaken, sätta honom upp..men det visade sig att det var blöjbyte dags och han slutade gråta direkt. Sedan gick det bra ett tag till men just när Sofia och Emil ringde för att se hur det gick så fick Theodor till värsta desperata gråtskriket ashögt. Inte den bästa tajmingen när allt hade gått jättebra innan. Så Emil och Sofia bestämde sig för att komma hem till oss och se på film istället för att gå på bio inne i stan. Iallafall hann de med restaurangbesöket som de ville. Så när vi hade lagt på telefonen så tänkte vi ta en promenad utomhus för de tyckte han om hade de sagt. Så när vi hade krånglat på honom kläderna som han verkligen inte ville ha på sig och la ned honom i vagnen så slutade han skrika direkt och somnade bums. Så när Emil och Sofia kom så sov han snällt i sin vagn.
Nick var även över för att gosa lite med bebisen.
Jag tyckte iallafall att det hade gått ganska bra att vara barnvakt, nu har jag och Linus iallafall blivit en erfarenhet rikare. Det är väldigt skönt att Emil och Sofia har fått bebis så att vi kan få låna honom ibland och bara ha de roliga stunderna. Det är väldigt mycket jobb att ha egen bebis så det får nog gå några år till innan jag ska ha en egen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback