Fredag och tjejkväll

-18 grader jävla-bajs-kallt stod  på temperaturmätaren nu på lördagsmorgonen hemma hos päronen. Kan det ens vara så kallt i Stockholm!? Jag och Linus sov här hos mina päron inatt då vi ska få låna traktorn (Diesel volvon som låter som en traktor) för att åka på träningsdag med Lidingö ute i Ravinenskogarna. Jag vet inte om jag egentligen har så jättestor lust att sticka ut och springa i skogen och mossarna med 18 minusgrader. Jag vet att jag inte kommer att känna mina fötter, fingrar och ansikte och det kommer att göra ont i halsen av den torra och kalla luften. Den enda förhoppningen är att det blir lite varmare på eftermiddagen. Dock är jag väldigt träningssugen men i innomhusform! Nu kom precis Linus ner från övervåningen och säger att han vägrar att springa om det ska vara så här kallt, så nu får vi se om vi ens kommer iväg till träningsdagen..

Igår kväll var det tjejkväll på stan som stod på schemat. Lina och Therese åkte upp till Stockholm för att kunna hänga med oss andra tre för en myskväll på stan. Man skulle kunna säga att det var en liten Eksjötjejerna reunion.
Vi eller rättare sagt Johanna hade förbokat BBQ Steakhouse vid hötorget. Jag tog kycklinghamburgaren som var ett väldigt lyckat val med guaccamole, coleslaw och sallad! Mumma!
Tyvärr hade jag inte med mig den nya kameran så jag fick ta alla kort med mobilen så de blev lite suddiga.









Vi lyckades sitta och äta i 3 och en halv timme, vi hade väldigt mycket att prata om.
Till efterätt tog ja en chokladtryffel. Precis lagom mycket att äta efter maten för att få lite gott.
Jag hade verkligen jätteroligt och skrattade igenom kvällen med ett glas rött vin till maten. Det bästa är att vi redan har planerat in en till helg/dag som vi ska ses men då blir det lite mer utgång av det hela. Det är grymt med bra vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback