Helg

Den här helgen blev en väldigt bra helg med lite turbulens i starten! Det började med att jag hade omtenta på lördagsmorgonen i elektroteknik. Dock fick jag lite panik när jag lyckades missa bussen så att jag fick sitta och vänta i 20 minuter på nästa. Jag blev jättestressad och visste inte vad jag skulle göra, vi hade ju ingen bil på bosön. Tur var att jag iallafall hade valt att åka i rätt så god tid så om jag inte missat bussen hade varit framme 30 minuter innan tentan började. Nu när jag missade bussen skulle jag bli 15 minuter sen. Det fick verkligen inte bli så eftersom tentan bara är på 4 timmar och jag visste att jag skulle behöva sitta hela tiden. När jag kom till Ropsten så lyckades jag få tag i en taxi. Det kändes rätt värt att betala 125 kr och hinna till tentan i tid iallafall. Den här gången gick tentan bättre än förra gången så jag hoppas på det bästa!
Direkt efter tentan mötte jag upp Linus på Nordeas gym och körde långpass på elipsmaskin. 1 h och 30 minuter blev det. Hälen har blivit mycket bättre och jag har fått tillåtelse att testa att springa nu på tisdag. Jag var ju och träffade naprapaten Holt igen i fredags. Denna gången blev det ännu värre än förra för nu fick jag även en nål rätt in i hälen till hälbenet, det var inte så jätteskönt. Sedan fick jag även nålar i rumpan, inte heller så jätteskönt. Men väldigt effektivt för smärtan i rumpmusklerna är nu helt borta och vaderna och hälen är jättemycket bättre!
Efter träningen åkte vi hem till Emil, Sofia och Theodor där vi blev bjudna på middag och spelade spel hela kvällen. Sofia hade lagat jättegod mat som var kyckling inlindade i bacon med potatis och grönsaker i ugnen och Theodor var söt som vanligt!
På söndagen tog vi en lång sovmorgon, eller jag vaknade kl 9 så så lång var den inte. Iallafall blev söndagen ganska slapp. Vi började med att gå och storhandla inför veckan som kommer sedan gick vi hem och åt brunch. Efter det så gick vi ner till Bosöhallen för att köra lite intervallet i I4 zonen. 3 x (5 x 1 min) med 1 min vila och 3 min setvila. Ganska jobbigt men kul! Jag körde som vanligt på elipsmaskinen och Linus sprang på löpbanan.
Sedan gick vi hem och gjorde storstädning av hela lägenheten vilket verkligen behövdes. Vi hade inte storstädat sen innan jul så ni kan ju tänka er hur det såg ut :p
För att njuta lite extra på kvällen lagade vi hemmagjorda hamburgare som var smaskens medan vi såg på Harry Potter.
Nu sitter jag hemma på Bosön och ska strax äta lite. Jag har precis nu på morgonen varit och tränat på elipsmaskinen igen. 3 x 10 minuters intervaller i I3 stod på träningsupplägget. Det gick riktigt bra, lite seg i benen i början men sen så släppte det. Totalt 1 h elipsande. Ska in till skolan om 3 timmar för en föreläsning mellan 15-17. Det är så sjukt skönt att bara ha en föreläsning om dagen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback