HELVETES SKIT!

Fan, fan, fan, fan, fan!!!!!!!!!!!!! Jag har troligtvis fått hälsporre och det gör så sjukt ont att jag inte ens kan gå nu. Jag sa i tisdags till Linus att jag har sån tur att jag aldrig är skadad eller sjuk men tji fick jag. Min träning som har gått så sjukt bra, det här passar inte in just nu! :( Jag har känt av det i veckan att det har börjat gjort lite småont, framför allt när jag har mina vanliga "skolskor" på mig men jag har tänkt att det inte är så farligt. Igår när jag gick till maskin på KTH gjorde det så ont att jag fick börja halta. Sen fick pappa lov att hämta mig precis utanför tågstationen för att jag inte kunde gå. Eftersom det var fredag spelar vi alltid badminton så jag tänkte att det inte skulle göra ont om jag hade andra skor så jag åkte med dit och började spela. Men direkt fick jag lov att avbryta för det gick helt enkelt inte. Hela kvällen efter badmintonen fick jag hoppa på ett ben/ gå på tåna och Linus har försökt att massera plattan under foten och smörjt hälen med både voltaren, hot and cold och haft på värmefilt runt foten för att se om det kan hjälpa.

Idag är det lite bättre, jag kan gå om jag sätter på mig centimetersvis jättemjukt tyg under hälen men jag kan definitivt inte springa. Så, nu ska jag strax åka hem till mormor och morfar för att cykla ett 1 h och 35 minuters långpass i I1. Jag hade verkligen sett fram emot den här helgens 3 h träning ute i fina Tumba/Tullinge skogen tillsammans med Linus, chica, pappa och kanske Johanna som skulle vara med. :/ KulJul, iallafall får jag hänga lite med mormor och morfar och kolla på tv idag.

Är det någon som har tips på vad jag ska göra med min hälsporre för att få det att försvinna fortast möjligast, hör av dig!!

Jag måste även tillägga att det blev en hit att lägga upp videoklippet igår, det blev nästan rekordmånga läsare på bloggen och det är ju kul! Så därför bjuder jag på ännu ett klipp. Denna gång är det en låt som spelades sjukt mycket på SM i höstas som får mig att fyllas med massor av inspiration i min tuffa situation :p Elin Sundqvist var den som visade låten första gången, tack Elin! Enjoy!


Kommentarer
Postat av: helena

NOOO, håll dig borta från skadeträsket Eliiiiin! Det jag skulle tipsa om är hälinlägg gjorda för hälsporre. Dom har ett hål i sig eller är urgröpta i mitten av hälen! Jag hade tänkt cykla på Bosön på tisdag, haka på om du är sugen :D

2012-01-21 @ 13:06:41
URL: http://nenapena.blogg.se/
Postat av: Elin

Helenis!! Linus var och köpte ett par hälinlägg till mig idag så att jag kanske kan ta mig till skolan på måndag. Jag hänger gärna på att cykla på tisdag om jag inte hinner bli hel innan dess??!! Tack för tipset!

2012-01-21 @ 15:48:22
URL: http://frokenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback