Söndag - en vilodag kanske?

Wow, 72 läsare mätte blggometern igår. Det är rekord! :)  

Igår kväll fick jag en behandlig av mamma av foten. Hon är massage terapeut och är väldigt bra! Det visade sig att jag troligtvis inte har hälsporre utan att några av mina vadmuskler är inflamerade. Dessa muskler fäster under foten precis vid hälen. Det är därför jag inte har kunnat gå på den och att den är svullen. Efter behandligen igår när jag skulle sova så dunkade hela foten.

Imorse testade jag att gå lite försiktigt och det gjorde inte alls lika ont. Vi bestämde oss för att ta en till behandling nu på morgonen. Shit, vad det gjorde ont på vissa ställen!
Det är bra att ha en kunnig mamma ibland! Om du har problem med något så kan säkert mamma hjälpa dig för ett relativt bra pris. Hennes nummer är 0730367919 och hennes företag heter MGS Massage och Muskelbehandling.

Det är iallafall tur att foten inte ser ut så här den här gången. Detta kort togs på mina fötter efter att jag stukade foten rejält på en träning under gymnasietiden.



Eftersom jag är med i Sport Campus Sweden så har jag fått en egen kiropraktor. Jag har mailat honom för att boka en tid få fort som möjligt för att kolla upp det med honom om det verkligen är inflamerade muskler. Det går ju inte att inte kunna springa när jag ska till Portugal den 17 feb på träningsläger och två tävligar.

Nu i efterhand vet jag inte om det vart så smart att cykla 3 mil igår. Jag kan inte ens sitta ner :p

Linus, pappa och Chica drog precis ut för en löptur. Det känns ändå rätt bra att inte följa med för det har kommit sjukt mycket snö i natt. Det blir nog en vilodag för mig idag. Jag ska ringa Thomas nu och höra vad han säger .




Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback