Diagnos fastställd!

Ni måste tycka jag är lite tjatig nu men det är ju så kul att det är nytt Rekord igen på bloggen! 98 läsare!! Jag kan ju inte hjälpa att skriva om det när det är tack vare er som gör det kul att skriva!
:)
Tack för alla tips som har strömmat in på facebook och mobilen angående min fot. Igår, under mitt 5 timmars långa håltimme i skolan, åkte jag till Martin Holth Johannessen som är Lidingös naprapat för att få en diagnos om vad det är för något. Som tur var behövde jag bara ta bussen från KTH innan jag stannade precis framför ingången på Access Rehab AB på Sveavägen. Jag kunde ju som sakt inte gå så det var tur att det nära.
Jag kan inte säga att det var den skönaste behandlingen jag fått, tvärtom, det var fan den mest obehagligaste jag gjort på länge. Först fick jag göra en rad olika tester som att stå på olika sätt, och gå på olika sätt. Det gick ju sådär. Sedan tryckte han och klämde så att jag inte visste vad jag skulle ta vägen för att det gjorde så ont. Iallafall sa han efter en stund att skulle köra in lite nålar i vaden. Okej, tänkte jag, det brukar ju inte vara så farligt. Jag har ju haft nålar i ryggen förut. Men det här var fan inte några små nålar, dom var stora som mitt pekfinger. In i vaden åkte den, dom? och började gräva runt. Jag kan säga att ingen någonsin vill ha mina vader som dom var igår. Jag höll på börja gråta när han behandlade mig.
.
Det kunde iallafall konstateras att jag har förstadiet till hälsporre, alltså inflammation i plantar fascia. Det vill säga totalförbud till att springa och knappt gå på minst en vecka. Om jag ska gå någonstans så måste jag ha löparskor med extra inlägg hela tiden! Jag ska äta voltaren, dubbeldos, i 5 dagar och jag får bara köra alternativ träning.
Om jag sköter mina fötter och alternativträningen bra så kan det gå bort ganska fort. Det var tur att jag lyssnade på min kropp i tid och slutade med passet i fredags när det gjorde så ont då kanska jag skyndade på rehaben redan då.
Efter behandlingen skulle vaden kännas som den mesta träningsverken du någonsin haft. Det gjorde det också, jag gick sämre därifrån än när jag kom dit. Men, på kvällen så började vaden brännas, innefrån och ut. Och jag kände hur vaden började slappna av. Idag är det mycket bättre!!!! Jag kan nästan gå lite löst på foten. Martin Holt är verkligen jätteduktig och jag kan verkligen rekomendera honom! Jag ska dit igen på fredag och jag är redan lite nervös om jag behöver göra om nålarna igen :p
Min alternativa träning idag kommer att vara vattenlöpning. Intervaller på 2 x (2-3-4-3-2) m 1 min vila och 3 min set vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback