Tentavecka!

Nu är den tentavecka igen på KTH. Jag har som tur bara en tenta den här gången, men jag antar att det är lite av ett privilegium när man läser på 75 %. :)
Dock så  har jag inte så mycket fritid ändå med tanke på att det är en hög-träningsvecka denna vecka, 10 timmar totalt där 4 av 8 pass är intervallpass. Just nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar för upphängning så jag kan sticka ut på ett långpass i det fina soliga vädret.

Det sköna eller osköna, det beror på hur man ser det, är att allt kursmaterial och föreläsningar numera är på engelska. Så för tillfället sitter jag med google translate och Norstedts engelska ordbok i ena handen och kursboken i andra och papper och penna i den tredje. Det är tur att jag är tjej och kan göra flera saker samtidigt :p

En liten uppdatering om mitt kanidatexamensarbete är att det börjar nu gå framåt! Det företag som först hade lovat att ställa upp på en intervju ändrade sig helt plötsligt förra veckan, men i förrigår så lyckades vi få skicka över våra frågor till företaget iallafall efter att ha lekt journalist och letat fram lite kontakter. Så nu hoppas vi bara att dom skickar tillbaka svaren så att vi kan börja analysera och skriva om det i rapporten. # Håller tummarna!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad spännande med kandidatarbete, och lycka till på tentan!

2012-03-14 @ 15:08:34
URL: http://mmmatilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback